søndag 2. desember 2012

Borddekkingstips - dyr, natur, sølv og hvitt

Hei på dere.

Her kommer et tips til hvordan dere kan dekke et enkelt men fint bord til førjulens selskaper. 

Det er lurt å bestemme seg for et tema, jeg valgte et dyrisk uttrykk med naturelementer.
Bestem deg også for hvilke farger du vil bruke og nyanser.
Personlig liker jeg ryddige bord uten for mye farger.
Men det er en smakssak.


Jeg la på en crem farget teflonduk fra Princess med en mørk blå løper fra Skeidar oppå.
Jeg liker veldig godt å ha noe i midten på bordet ikke "bare en duk" med pynt på midten. 

Kom over noen kjempe flotte telysholdere på glassmagasinet i går, disse er nok inspirert av mugTails koppene. men prisen er mye hyggeligere, 79,- stykk. 

Her er bordet i sin helhet. 

På de to første bildene er ikke lysene tent og bestikk er heller ikke lagt på enda.
 Bord blir ofte mye finere når man får tent lysene. Bordet får mer liv og pynten kommer bedre fram.
På blomsterkurset lærte jeg egentlig at man skulle holde seg asymetrisk og tenke 3-5 like gjenstander på bordet. Men jeg hadde stort sett bare to og to like men det fungerte ganske bra allikevel. 



Oversikt over butikk og gjenstand: 
Som pynt har jeg brukt lyktene fra glassmagasinet, høye lysestaker fra princess, glass engler fra tilbords, reinsdyr fra skeidar, og to forskjellige telysholdere fra nille, rottinghjerter fra blomsterbutikken, servietter fra nille, de lilla glassene tror jeg er kjøpt på bohus, og vinglassene er av merket rosendal.
Serviset er en gave fra min bestemor, så har egentlig ikke noe kunnskap om det.


Inspirasjon fra Elin

4 kommentarer:

  1. Så koselig det ble :) jeg liker godt å pynte bord også, her har vi et herlig langbord :)

    SvarSlett
  2. Så koselig pyntet bord :D

    Ha en fin ny uke -
    Klem Jatte :)

    SvarSlett
  3. Det var et nydelig pyntet bord med koselige adventsfarger :)

    Liker godt adventstaken din også !

    Ønsker deg en flott uke :)

    Monica

    SvarSlett
  4. nydelig bord du har dekket.....så kos med tente lys :-)

    klem tone

    SvarSlett