torsdag 6. desember 2012

DIY- lysmansjett til kubbelys

Hei på dere.

Vært litt stille her noen dager nå, men nå er jeg tilbake med et innlegg. Tenkte jeg skulle vise dere noe jeg lærte på blomsterkurset jeg var på for en drøy uke siden. 

Det er veldig inn i tiden og dekorere kubbelys, og jeg lærte en ny måte, nemlig å lage mansjett til lyset. 

Du trenger et stort kubbelys, avbiter, ståltråd/blomstertråd, granbar/mose/einer/kvister, litt pynt og vikletråd.

1# Start med å kutte opp ståltråd i passe lengder. Mine var ca 12-15cm. 

#2 varm enden på ståltråden over et lys slik at det blir lettere å stikke inn i lyset.

#3 stikk så ståltråden inn i lyset med en avstand på rundt 2-3cm. Avhengig av omkretsen på lyset.

#4 bøy så ståltråden som vist på bildet. Dette for å lage en plattform til pynten.

#5 Legg på det du vil bruke som basis. Jeg valgte granbar.

#5 finn fram vikletråden og vikle over og under plattformen du har laget til pynten sitter fast

#6 Sett på den pynten du vil ha og vikle den fast også.

Det er en fordel og bruke litt store lys siden all pynt er brennbar og må tas av mot slutten av brennetiden. Mitt lys har en brennetid på 250timer så da rekker det å pynte opp litt før det er nedbrendt :)

Skal de gis bort eller selges er det ekstra hyggelig å ta litt celoflan rundt :)

Her er bilder av noe av dagens produksjon, bordekorasjoner hører julen til.
Kommer nok et eget innlegg om disse.


Lykke til med lyspyntingen.

Inspirasjon fra Elin

3 kommentarer:

  1. Så smart!!:)
    Du er så flink..

    Ha en fin kveld,
    Klem :)

    SvarSlett
  2. dette var nytt for meg, og så smart!

    det ble veldig flott!

    klem tone

    SvarSlett
  3. Så smart, og flott.
    Takk for tipset.
    Ha ei herlig førjulstid :)

    SvarSlett