onsdag 20. juni 2012

Rømmevafler til kvelds

Hei på dere.

Har fått malt litt karmer i dag. Det ble ganske bra, tror jeg.. Badedøra må tas en gang til siden den ikke var malt innvending. Men verandadøra, kjøkken- og badevindu ser flotters ut.. Har flekket på dørene i gangen så nå tror jeg de blir bra også. 

Vi skal male veggene her i sommer. Er åpen for fargevalg fra dere søte lesere. Noen kriterier har jeg jo, den må være lys men ikke cafèlatte lignende. Noe lysegrått, beige lignende har jeg lyst på. Det blir samme farge på gangen, stua og kjøkkenet siden de henger sammen :) Har også brystpanel i stua, så må vel egentlig ha to farger som matcher. 

Men tilbake til overskriften.
Pappa hadde med seg ekte seterrømme hit i går. Så nå prøver jeg meg på å lage rømmevafler. Har spist det før, og husker at det var himmelsk godt. Elsker når vaffelen blir SPRØ :)

Her er noen "(friste)bilder":

Dette er oppskriften jeg brukte til ca 12 plater:

INGREDIENSER:
5 dl  seterrømme
4  egg
2 1/2 dl  hvetemel
1 ts  salt
1/2 ts  bakepulver
1 1/2 dl  vann

Rør til du har en jevn og fin røre! Jeg tilsatte og slitt vaniljesukker og sukker.

Den smaken jeg husker av rømmevafler er absolutt ikke den smaken som jeg kjenner nå. Hmm, dette   var skuffende. 

Inspirasjon fra Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar