søndag 24. juni 2012

Forandringer i blomsterbeddene

Hei og god søndag. 

Søndager er en sånn dag hvor man egentlig ikke tenker man gjør noe. Men det er jo bare tull.
 Vi skulle  egentlig plante om på grava til besteforeldrene til samboeren, så vi hadde planlagt en tur på plantasjen. Vi handlet to blomster til oss selv og resten til grava. Men når vi kom opp på kirkegården hadde kirkevergen allerede plantet. Så da ble det litt ekstra blomster i beddene. 

Med samme jeg var i gang reiste vi like borti veien her å hentet noen steiner til å markere blomsterbeddene med. Billig og miljøvennlig! :)

Her er noen bilder fra dagens arbeid. 

Det gjorde seg med steiner. 



Litt interiør må man jo ha i beddet også! Tihi


Nye blomster i sinkbøtta på trappa. Har veldig sansen for sink!
Stemoren som forøvrig hadde vokst seg "for store" flyttet jeg til beddet ved uteplassen i håp om at det kanskje skal komme opp igjen noe neste år. 


En blomst i beddet ved uteplassen. Hva heter denne? Noen som veit?



Pionen med mange knopper på. Synes den er litt spinkel fra bånd men den er jo stor og fyldig i toppen. Skal de være sånn? Har bunnet den opp til veggen slik at den ikke tipper:)


Her blomster snart graniumen på verandaen. Kjøpte to stykker på tilbud til 15kroner i vår. Da var de litt pjuskete med et par blomster på, men nå har den blitt fyldigere og har fått mange knupper! :)

Jeg liker å drive med blomster! Så man får passe på når været er sånn nogen lunde. 

Inspirasjon fra Elin

6 kommentarer:

  1. Kjempefint med steinene rundt bedet! Pioner har lett for å bli sånn, tror jeg. Har blomstrer ikke våre i år ettersom vi flyttet de i fjor. Pioner er en av mine favoritter! Sink er knallfint! Jeg har plantet alt i sinkbøtter og baljer i år.

    Ha en fin uke! Klem Karen

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det:) Tenkte jeg skulle ta inn noen pioner når de har begynt å blomstre. Men siden det er så lite sol så tipper jeg det tar litt tid.
      Hørtes ut som koselig planting med alt i sink :)
      En fin uke ønskes til deg også.. Takk for hyggelig kommentar. :)

      Slett
  2. Så fiiint!!:)
    Må plukke litt stein snart jeg også, vil heller ha slike naturstein rundt beddene i hagen enn de steinblokkene vi har nå, ikke mye pent, og de tar utrolig mye plass :)

    Ha en fin ny uke,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig kjekt med naturstein. Synes det også er fint med "oppbyggde bedd" av kjøpe stein, hvor man lager mur for å sette blomster neddi, men det kan man jo ikke få til hvor som helst. :)
      Bedd blir mye finere med en type ramme. Beddet våres var ganske flytende før vi la på steinene, lett at det blir større når man luker osv.
      En fin uke ønskes til deg også..
      Elin

      Slett
  3. Så fine bed. Jeg vet hva slags blomst det er... Det er et løytnantshjerte. Det er nok min favoritt. Min mor har hatt en i Hagen i 30 år nå. Den holder seg like fin år etter år... Her nord klarer ikke den seg mer en en sommer og den blir uansett ikke noe fin...:(

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det... Så flott, jeg kan ikke navnet på noen blomster(nesten). Den vokser noe enormt her og har fått tips om at jeg bør dele og kaste det jeg ikke vil ha...

      Slett