torsdag 5. juni 2014

DIY- Gjenbruk av asjetter

Hei på dere

Jeg har tidligere blogget om stetfatene mine.
Men her kommer et innlegg til.

I vaske og rydde økten min i stad, 
måtte jeg flytte litt på fatene og satte
tilfeldigvis fat litt rundt om kring.

Nå er jeg igrunn litt usikker på hva jeg skal med så mange,
lurer rett og slett på om jeg skal selge/gi bort noen av de.


Lurer du på hvordan jeg lager disse?
Her er framgangsmåten min

1. Finn midten av asjetten og lag et merke.

2. Borr hull med et glass og porselensborr, 6mm. Link
Ha asjetten nede i en bolle med kaldt vann så 
borret ikke går varmt. Borret setter du bare på drillen din.

3. Monter stettene. Link
Det er veldig logisk hvordan det skal gjøres, 
men her er en liten beskrivelse.

I pakken følger det med 1 skrue, gummiskiver og en metall skive,
Putt metallskriven på skruen og putt skruen opp i den nederste asjetten.
Skru på stetten som passer, øverst på stetten trer du på en gummiskive, deretter asjetten
og en gummiskive til, skru på neste sett. 

For å få fatene stødigere skal jeg bytte ut gummiskivene med metall skrive.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar