lørdag 10. mai 2014

Dagens 2 skatter på loppemarked

Hei på dere :)

I dag var det igjen tid for loppemarked i Lunnerhallen.
De har marked 2 ganger i året til inntekt for håndballklubben.

Jeg ser etter gamle ting på loppemarked.
Nye ting er liksom ikke så spennende for meg.

Igrunn var det et litt stusslig utvalg, vi tok en titt på dill dall bordet,
men med maaaange loppeGALE mennesker ble det trangt om plassen.
Ingenting gammelt å skue for meg.

MEN så gikk vi bort i en avdeling med elektriske ting og diverse
alt mulig annet. Og der lå det 3 gamle klokker. 
Jeg falt for 1 av dem.

En mintgrønn Sunbeam klokke. 

Har gitt den en liten vask og sjekket om den funket.
Trakk den opp å den tikker og går fortsatt.
Vekkeklokke funksjon har den også,
FOR en lyd! hehe.

Tenker nok at denne skal få stå til pynt uten å trekke den opp,
den tikker så ufattelig høyt at det nesten er litt plagsomt.
Skjønner ikke hvordan folk fikk sove med disse på nattbordet før i tiden.
Er det noen av dere lesere som veit hvor gammel den kan være?
Betalte 20 kroner.

Skatt nr 2 for dagen:
Jeg fant meg ett vaskebrett,
så nå slipper samboeren å skaffe seg det
*humrer*
Alltid vært på utkikk etter vaskebrett, men synes ofte de har vært litt dyre.
Dette var priset til 100 kroner på et bord for seg selv.

Gjorde et søk på google og kom over en blogg som har det samme stempelet 
på sitt brett. Her er link. Hun skriver at det kan være fra slutten på 1800 tallet
til begynnelsen på 1900 tallet.
Men jeg synes dette ser så lite bukt ut så jeg tenkte at det var av litt nyere dato.
Noen som veit noe om dette vaskebrettet?
Det er med glass riller.

Det ble ikke et lass med lopper med hjem,
men veldig fornøyd med det jeg fant allikevel. 
Om et par helger tenkte vi oss kanskje på 2 loppemarkeder
i Oslo. Spennende å se hva som finnes der også.

Ønsker alle en fin helg :)
Elin


3 kommentarer:

  1. Skjønner du har vært i Lunnerhallen - hadde nok litt vondt av at jeg ikke kom meg nedover,
    men blir vell en sjanse seinere :)
    Vaskebrettet og klokka er kjempefine. Jeg har flere typer vaskebrett, og de selger jeg nok aldri.

    :) Inger

    SvarSlett
  2. Kult med loppis i nærheten. Jeg var innom en tur da de åpnet i hallen.
    Fant noen saker jeg også, men ikke det store lasset som ble med hjem i dag.
    Men veldig fornøyd med det jeg fant. Klokka di var skikkelig kul. Synes designet
    på den ser ut til å være fra 40 tallet., men jeg vet ikke. Vaskebrettet ditt så jeg på
    sjøl, men jeg lot det stå igjen, for jeg har flere stykker sjøl.. Kult at det havnet hos deg da!!!
    Nå skal jeg hoppe i køya. Har vært en lang dag med masse ordning for meg i dag.
    Har nemlig arrangert 70 årslag for fatter'n, og det gjør seg ikke sjøl...
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Har maken klokke, fikk den i 1957. Den går «som en klokke»

    SvarSlett