søndag 30. mars 2014

DIY - dynetrekk 65x80cm

Hei

I dag har jeg endelig vært litt kreativ og i DIY modus igjen.
Jeg har sydd dynetrekk til babydyne,
str 65x80cm.

Etter inspirasjon fra Lindevegen.no
har jeg sydd på en remse som det seinere skal komme en tekst på.
Men skriveren ville for det første ikke speilvende teksten,
fant ikke transfer arkene og gav opp hele greia.
Men sånn ser det ut på dataen ihvertfall. 

Sengetøyet ble veldig søtt og koselig etter min mening. 
Lys mintgrønn bakgrunn, med søte lyse og mørke rosa blomster.



Min framgangsmåte:

1 Finn ut og klipp ut 2 firkanter i ønsket størrelse. 
Jeg pleier å legge til 4-5cm  på bredden og lengden,
så jeg har litt å sy på.
*
2 Klipp ut remsen i ønsket størrelse, sy på blonder/bånd om ønskelig
*
3 Sy remsen på forsiden av den ene stoffbiten
*
4 Legg de to stoffbitene mot hverandre med rettsiden inn.
 Sy sømmer helt rundt men la det være igjen en åpning i bunnen 
til dynen. Sett gjerne inn knapper eller glidelås.
*
5 Ønsker du tekst på remsen kan du stryke på dette til slutt.
Jeg lager min i skriveprogrammet på PC.
Husk å sjekke at skriften blir i passelig størrelse. 
Jeg kjøper mine transfer ark på biltema.


Ønsker dere en kreativ og fin uke :)
Elin

1 kommentar:

  1. Så gossint dynetrekk. Dette blir stas å bruke veit du.
    Gøy med noe sjøllaget. Kjempefint var det.
    Klem fra Marit

    SvarSlett