søndag 3. februar 2013

Det gikk som det måtte gå- på IKEA

Hei på dere..
Håper dere alle har hatt en fin helg.

Min helg har bestått av oppussing og en tur på IKEA. Og det gikk som det måtte gå det, jeg klarte ikke la vær å kjøpe noe interiør.. Men ærlig banan, det var ikke mange kronene det var snakk om. 
nye middagstallerker til hverdags, de er litt mer blå i virkeligheten. Dette var noe vi egentlig trengte men som ikke sto på handlelappen. 

Disse ble med hjem, skal stå på kjøkkenet, de er litt blåere i virkeligheten og passer egentlig fint til den fargen vi skal ha på flisene. 30,- for begge

en veldig søt lykt som også er blå! 49,-

Vi fant alt på handlelisten. Blant annet nye håndtak til kjøkken dørene. Det perfekte er at de passet akkurat i de tidligere hullene.

FØR

ETTER

Det gjør seg nok med hvite dører. Litt usikker når jeg starter på det prosjektet!
***
Vi fikk pusset de lakkerte karmene på kjøkkenet, pluss hele brystpanelen. Kjempe flott at pussemaskinen streika halvveis med en "pang" og svidd lukt. Da var det bare å pusse for hånd resten!
Men alt er klargjort til maling av veggene til helgen igjen. Da sender jeg samboeren nedover alene, jeg får besøk av damene på jobben!

Målet er vel å få på to strøk, ett med grunning og ett med maling, også får jeg gå på lister og karmen helgen om 2 uker. 

Har flere innlegg på lur, blant annet om et kjempe flott møbel som står igjen i huset!

Inspirasjon fra Elin


3 kommentarer:

  1. vi falt begge for den lykten ;-)
    var jævlig mye folk der på Lørdag....så etter deg :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Umulig å komme ut fra Ikea uten noe interiørting.
    Det var jo både nyttige og flotte ting.
    Godt dere også fikk tak i det som stod på lista.
    Ha ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  3. Det var jo bare ting du/dere trenger- og det var fine saker. jeg skal dit i morgen- nå har både du og Tone den lykten, men håper dere ikke blir sure om jeg også kommer med en slik altså :)

    Fine håndtak og gleder meg til å se det møbelet :)

    Klem Monica

    SvarSlett