mandag 5. november 2012

Hjemmestrikket hals med knapper

Hei på dere.

Var innom nille og kjøpte garn her forleden dag. Planen var å strikke en lang hals etter mal fra en jeg hadde liggende hjemme. 
Men når jeg hadde strikket litt kom jeg til å tenke på at det hadde jo vært koselig med en litt lavere hals med knapper istedenfor en stor. 

Brukte pinner  nr 5 og garnet som heter Ulrikka fra nille. 

Og slik ble resultatet- umontert!
Kan velge å ha knappene på siden

Eller, midt forran.
Vil nok ha 3 knapper på en hals, men fant bare 2 like i knappe boksen min. :)

Det ble forholdsvis løs strikk dette, men nå så har jeg startet på en til, men her bruker jeg pinne 3,5. Blir tetter og mindre riller. Kanskje et litt søtere uttrykk.

Skal få kjøpt knapper iløpet av de neste dagene og montere når jeg kommer hjem på onsdag. Reiser på praksis i dag (2 døgn).

Inspirasjon fra Elin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar