lørdag 15. september 2012

Strikka puff

Nå får dere se denne strikkegaven som jeg har gnåla om i flere uker nå. Denne skal mitt minste tantebarn få i navnfest gave :) eller har fått er det vel mer riktig å skrive siden vi har overlevert gaven i dag.
Jeg pleier ikke strikke sånn til vanlig, men siden foreldrene ønsket seg en leke som samtidig kunne pynte opp barnerommet, så tenkte jeg at dette måtte være en god løsning.

Dette er jo egentlig ikke en leke, men man kan jo bruke den til så mangt.
Rulle den på golvet, skyve den framfor seg og gå etter, sitte på den ved et lite bord osv.. Samtidig så tenkte jeg at dette er det vel ingen andre som kommer til å kjøpe/lage.

Litt spent på hvordan den faller i smak :)
Den er vanskelig  å bytte i noe annet hvis de ikke liker den ihvertfall.

Jeg synes den fikk et søtt uttrykk, og ikke så voldsom som de puffene man kan få kjøpt i butikkene.
Denne er tung men myk.

Vil noen ha oppskriften så si ifra, kan lage et innlegg om det også :)

Inspirasjon fra Elin

5 kommentarer:

  1. så flott gave :-)
    denne kommer nok å falle i smak.....og så flink du er til å strikke :-)

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det.. Det virket ut som den falt i smak :) Hun fikk ikke noe lignende ihvertfall. Moro å lage noe de kan ha en stund..
      Elin

      Slett
  2. Så fin den ble, og så mye morsommere å ha når den er hjemmelagd! Jeg kunne tenkt meg at du har laget et innlegg om hvordan du gjorde d!:):)

    SvarSlett
  3. Åh denne var knall kul!!! :)
    Jeg har så lyst å få strikket en slik en selv! :)
    Hihi
    Vil gjerne ha oppskriften hvis det er mulig? ;)

    - Merethe

    SvarSlett
  4. Denne er kjempe enkel å strikke. La opp 100(90)masker og strikket att og fram til du får ca 1 meter langt stykke. Nå brukte jeg et "tynt" garn. (Oda fra Europris tror jeg det var) på pinne nr 3 1/2.
    Lykke til :)

    SvarSlett