fredag 13. juli 2012

Stoffhette til syltetøyglass

Hei på dere.

Gosh man blir sliten av å jobbe 4 dager på rad. Mye folk og masse tilbud til kundene! Da skal man ikke klage. 
For litt siden reiste samboeren på fotballtrening (teit tidspunkt sier du, 20-00-22.30 på en fredagskveld!!!) GOSH igjen!

Men over til noe hyggeligere!
Jeg synes det er så koselig med stoffhette til syltetøyglasset og tenkte jeg skulle lage noen selv av en rutete liten brikker jeg hadde liggende. Denne var for liten til å ligge noe sted. Kjøpte med strikk og blonder fra jobben i dag. 
Men den strikken snurpet så dårlig, men de passet allikevel til glassene. 




Skal lage flere, så de blir nok med på julemarkedet :)

Oppskrift for dere som lurer på hvordan jeg har laget disse:

#1 Finn noe rundt(stort nok) som kan brukes som mal.
Legg malen på stoffet og tegn rundt.
Klipp ut.

#2 Hold blonden kant i kant med stoffet og sy på med symaskin.
Her brukte jeg ingen knappenåler fordi du hele tiden må vri blonden og stoffet. 

#3 Bruk bunnen på det syltetøyglasset du syr hette til som mal for å finne ut hvor strikken skal syes på.
Sett glasset i midten av sirkelen og tegn rundt. 

#4 Sy fast strikken på streken, dra i strikken og sy.
Pass på at strikken kommer over streken du har tegnet på stoffet. 
Strikken jeg brukte er ca 3mm bred. 

#5 FERDIG

Her er gardinkappen som jeg fant for en 10er.




Og mat krukkene har fått DYMO pynt.



Takk for at du leser bloggen min :)

Inspirasjon fra Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar