onsdag 6. juni 2012

Gamle vinduer som pynt i stua

Hei på dere.

I vår var jeg så heldig å få tak i noen gamle vinduer. Hadde ønsket meg det lenge! Det var mye jobb med de, som skyldes at de var veldig møkkete, veldig gamle og slarkete. Dessuten skulle jeg ta ut noen av glassene og måtte fjerne all den steinharde kitten som glasset var festet med. 

Noen strøk med maling, ett med grunning og ett med maling.

Kledde også om noen glassruter med linstoff og pyntet disse.
Dette for å få et særpreg på vinduene.


#1 Klipp ut en stoffbit større enn vindusruta.
#2 Brukt godt lim og lim det fast.
#3 Pynt ruta med hva du måtte ønske.
Jeg har brukt hamptråd, blonder, fjær, mini klesklyper og en heklet blomst.

Dette henger over sofaen vår.
(stjerne putene har jeg sydd selv)



En liten søt ramme jeg fant på loppis med et utdrag av noen noter og en sangtekst.

Dette henger over ovnen, på muren :)

Denne rammen kjøpte jeg på en bruktbutikk denne uken.

Har du gamle vinduer du bruker som pynt?

Inspirasjon fra Elin




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar