lørdag 20. september 2014

Dåpsinvitasjoner laget som en ugle

Hei på dere.

Jeg har prøvd å være litt kreativ selv om vi har fått en ny sjef i hus. 
Hun sover jo noen timer iløpet av dagen og da har jeg kost meg med å lage dåpsinvitasjoner.

Tenkte jeg skulle dele framgangsmåten med dere. 

Jeg har laget 12 invitasjoner og brukte nok en god del timer tilsammen.
Malene har jeg tegnet for hånd. Men inspirasjon har jeg hentet herfra


ugle mal
Framgangsmåte:

1. Start å tegne uglekroppen(ugle nr 1). Brett arket i to og tegn bare den ene siden.
Når du da klipper rundt og bretter den ut vil ugla være identisk på begge sider.

2. Tegn en ugle til. bruk ugle nr 1 som mal, men lag den litt mindre.
Klipp ugla i to deler slik at du sitter igjen med ansiktet med ørene OG magen (som jeg har laget svart).

4. Tegn enda en ugle lik størrelse som ugle nr 1. Brett den i to og lag en halvmåne som blir til vinger.
ugle vinger

5. Brukt disse vingene som mal for å lage malene til de rosa vingene.
6. Til øynene brukte jeg bunnen på et plastikk glass og lokket på en hobbymaling.
Finn deg to sirkler som passer sammen.
Hjerte nesen tegnet jeg på frihånd.
ugle inspirasjon

7. Når alle malene er laget tegn opp det antallet som passer for deg på farget kartong.
Klipp ut. (Dette tar tid om du skal lage noen invitasjoner)

8. Monter de sammen
Rekkefølge: Ugle nr 1, ansikt og ører delen, store magen, vingene (festes til uglekroppen med brads fra panduro), store øyet, lille øyet og hjerte nesen til slutt.

ugle ferdig flyr
Nå er invitasjonen egentlig ferdig men man står fritt for å dekorere vingene, evt velge en kartong med mønster.


God helg.
Vi skal i sølvbryllup i kveld og barnebursdag i morgen :)
Elin

1 kommentar:

  1. Denne invitasjonen var superskjønn - så flink du er!
    Ha en fin dag og kos deg masse i kveld og i morgen!:)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett