onsdag 20. august 2014

Oppussingsplan for kjelleretasjen

Hei på dere.

Nå som barnerommet og soverommet i kjelleretasjen ferdig og det er på tiden å starte med ett nytt rom.
Sånn er det å eie sitt eget hus, man blir sikkert aldri ferdig med oppussingen.

Her kommer en liten liste på våre planer framover

YTTERGANGEN #1
 Våre planer:
ALT treverk skal males- farge, uvisst.
Legge linoliumsgulv- gulv bestemt.
Lage/kjøpe en praktisk benk med oppbevaring under.
Bruke gamle eplekasser til sko oppbevaring.
Handle inn en tøff knaggrekke.

Liker at gangen er såpass romslig, god plass til barnevogn også uten at det blir for trangt.

VASKEROMMET #2
Dette rommet er bare en murkloss. 

Våre planer:
Male taket hvitt.
Rette opp gulvet og legge linoliumsgulv.
Male 3 av veggene hvite og 1 vegg i en fin kontrastfarge.
Kjøpe noen enkle kjøkkenskap til oppbevaring evt 
bruke kjøkkeninnredningen som står på mitt kommende hobbyrom.
Legge benkeplate over vaskemaskin og tørketrommel. 
Henge opp hylleplater på veggen over benken.


HOBBYROMMET MITT #3
Dette er egentlig et knøttlite kjøkken. Men det trenger vi ikke, så
nå skal det bli et knøttlite hobbyrom til meg

Våre planer:
Veggene skal males hvite. 
Fjerne kjøkkeninnredningen. Usikker på om jeg skal fjerne vasken.
Hadde vært litt kult og kanskje praktisk å sette inn en gammel utslagsvask?
Praktisk oppbevaring og et stort arbeidsbord skal inn.
Gulvet er ikke lekkert og blir nok byttet ut om
pengene strekker til :)


MALE TRAPP OPP TIL FØRSTE ETASJE #5
Lakkert trapp ekke helt min stil
og jeg har lyst på en hvit malt trapp :D

Man blir ikke arbeidsledig med eget hus,
det er helt sikkert.

Elin

4 kommentarer:

  1. er litt av en jobb, men så deilig når det er gjort....og ikke minst hvor fint det blir :-)
    jeg har bodd i eget hus i 17 år, men blir aldri ferdig!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Høres ut som du har en fin og god plan :) nei det er ihverfall sikkert- blir ikke arbeidsledig :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  3. Dette kommer til å bli bra! Virker som dere har gode planer, så dere ikke havner hos sinnasnekkern ;)
    Må bare få anbefale takhengt tørkestativ til vaskerommet - vi er utrolig fornøyd med å ha investert i det! Gir masse ekstra gulvplass (men litt mindre skapplass).
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  4. Så spennende! Alltid moro med noen prosjekter på gang. Vi har nytt hus, men vi finner jammen meg på noe her også :)

    SvarSlett