onsdag 11. juni 2014

Skattejakt helt på ordentlig- del 2

Hei på dere :)

Jeg har flere skatter å vise fram etter ryddingen å hytta i pinsehelga.
Gleder meg SÅÅ til museumsrommet vi skal lage står ferdig!
En hel del gammel redskap ble funnet, slikt har jeg ikke peiling på,
og ikke synes jeg det er noe særlig spennende heller,
men gammelt er det nok.

En pappeske med gamle lamper.
Disse var det retro-preg over og jeg som ikke pleier å like slike farger en gang
ble litt forelsket i denne esken :) Kanskje jeg får lurt med meg ei lampe
hjem, hvis vi ikke får plassert alle på hytta?! tihi

Det var så altfor mye å ta vare på etter ryddingen. Så vi fikk ikke bært ut alt fra kottene 
siden "museumsrommet" ikke er ferdig enda og derfor ikke kunne innredes.
Her skimter dere en gammel koffert, to beholdere til melk/fløte(?), en striesekk,
4 gamle herskapelige stoler, som trenger en real oppussing. 

Her var en eske med diverse som har hørt gårdsdriften til med tanke på
merking av dyr. 

En gammel separator. Veit ikke om den var komplett men bruksansvisningen lå i esken.
Den vil sikkert aldri bli brukt, men det hadde vært litt artig å prøvd å lage noe
skikkelig hjemmelaget med denne. 

Hadde en super spennende helg på hytta :)
Pappa kjenner en oppkjøper som har god peiling på
gamle ting, ikke at vi skal selge noe,
men han kommer innom for å fortelle oss litt mer om
de forskjellige tingene og kommer sikker til å fortelle
noe om verdien osv.
Da blir det mye å lære for en ungjente som liker gamle ting!

Elin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar