mandag 2. juni 2014

DIY - vimpelrekke til barnerommet

Hei på dere

Har puslet med litt pynt til barnerommet i dag :)
Synes vimpelrekker gjør seg på barnerommet og på sommerfesten ute i hagen :)
Har handlet stoff på Nille og panduro.
Fikk ikke helt de fargene jeg ville på bildet så synes den ser finere ut i virkeligheten :) 
Jeg har valgt å bruke sømfix i mellom stoffet istedenfor å sy rundt kantene.

Her er min oppskrift:

 1- Lag deg en mal i ønsket størrelse. 

2- Legg sømfix i mellom stoffet,
fås bl.a. kjøpt hos Princess
Dette fungerer som et lim og man slipper og sy.
På pakken står det hvordan du skal gå fram.
Men du stryker med strykejern i ca 8sekunder, 
venter til det er kaldt og kan klippe i stoffstykket.

3- Her er stoffstykket limt sammen. 
Legg på malen og tegn rundt. 
Klipp med sikksakk saks/vanlig saks.

4- Vips ferdige vimpler. 

5- Finn deg et bånd/blonde/tråd du vil bruke til å montere vimpelen med.
Mitt bånd er ca 2,5 meter tilsammen.
Sett alle vimplene fast med nåler på båndet, med jevn avstand.
Min avstand er ca 7-8 cm.

6- Sy på båndet med transparent tråd. 
(Båndet ligger under stoffet)
Jeg valgte å ha båndet bak vimplene, men her kan du også sy de synlig. 

Blir takknemlig hvis du linker tilbake til min blogg ved bruk av denne oppskriften 

Ønsker alle en fin kveld <3
Elin

2 kommentarer:

  1. Så fin vimpel! Så mye fint stoff du har brukt :) Og så smart med sømfix. Jeg har aldri brukt dette selv, men jeg har hørt mye positivt om det :)

    SvarSlett
  2. Så lurt det var å bruke sømfiks. Den ideen tar jeg med meg videre, for jeg er kjempeglad i å lage vimpler! ;) Koselig og fint stoff du har brukt.
    Kjempeflott å bruke skien som knagg! Tøft!
    God pinse og lykke til med siste del av svangerskapet. :)

    SvarSlett