søndag 25. mai 2014

Omtrekking og ommøblering

Heisann
Håper dere har hatt en fin helg.

Jeg har tilbragt tiden på hytta, med prosjekter som passer meg utmerket.
 I helgen har vi bevart og tatt vare på noe gammelt, ved å kjøpe 
bittelitt nytt. 
Vi har nemlig pusset opp, intet mindre enn 11 spisestuestoler. 


Disse stolene var det mest jobb med. Heldigvis bare 3 stykker av dem.
Tok av 3 lag med gammelt møkkete stoff og fant ut at de var fylt
med halm. Klipte til en gammel dyne og stiftet fast før jeg
stiftet på det nye stoffet. 
Stoffet kan minne litt om historiske fliser.
Kjenner jeg har skikkelig lyst på sånne fliser,
bare så kjedelig dette er et dynetrekk fra Princess.
Hehe.
Behandlet også treverket med en type olje så det fikk tilbake glansen.


Disse stolene var det intet mindre enn 8 stykker av,
men her slapp jeg unna  med å bare trekke nytt stoff utenpå da stoffet 
på stolene var reint og luktfritt .
Det er skumgummi i setet og stolene er nok av nyere dato (tror jeg).

Trekt om med en gardin fra Princess

I gamle hus er det jo ofte flere stuer og her er det intet unntak.
I dag ble det byttet plass på spisestua og TVstua.
FØR bilder kan du se HER





Til neste gang skal jeg kjøpe med en duk til bordet.
Akryl belagte duker fra Princess er kjempe kjekke.
Bare til å tørke av med fuktig klut ved søling,
så det blir nok en sånn duk her! 

Ønsker dere ei fin uke.
Jeg har en rolig uke i vente.
Skal på jobb onsdag og lørdag.
Det betyr vel økt blogging tenker jeg :)

Elin

3 kommentarer:

  1. Flotte trekk på de stolene.
    Godt å kunne bruke om igjen noe en har ved å
    bare fornye det litt.
    Ha ei rolig og fin uke i sola :)

    SvarSlett
  2. Gøy med fornyelser av inventaret.
    Å trekke om stoler er igrunnen ganske gøy.
    Resultatet vises med en gang.
    Har det gått bra hos deg etter tordenværet i går kveld og natt?
    Sjekker pc'n min nå jeg, og den fungerer heldigvis.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. fine trekk på fine stoler :) syns slikt er moro :)

    SvarSlett