mandag 5. mai 2014

Godt med alt man er ferdig med

Hei på dere :)

Som førstegangs gravid så er det mye nytt som skjer i livet.
Det er en prosess man går igjennom fysisk og mentalt.
Selv om jeg har vært gravid i 31 uker nå, har det allikevel gått fort!

Jeg prøver å tenke meg til hvordan ting vil bli når den lille kommer ut, 
jeg prøver å tenke etter på hvordan mor jeg vil være og bli,
hvordan barn får vi- et stille og rolig eller ett aktivt og gråtende?
Vil vennene mine som ikke har barn trekke seg mer unna?
Kommer familien oftere på besøk? Å kanskje FOR ofte?
Hvor sliten blir jeg og hvor mye orker jeg?
Hvor stor blir forandringen for oss?
***
En ting er sikkert, det er vanskelig å se inn i framtiden,
ihvertfall for meg. Ingen "ulumske" evner her i gården
Men jeg tenker som så at alt jeg er ferdig med av praktiske ting
til babyen kommer er godt å ha unnagjort. 
Grunnen er enkel: da har jeg fult fokus på
den nye verdensborgeren som trenger meg,

I helgen satte vi opp sprinkelsengen inne på vårt soverom

Skal også ha en sengehimmel, samt DIY uroen jeg laget for et par uker siden.
Skal sy noe selv, men usikker på om jeg skal gå for helt hvit/ensfarget eller noe med mønster.

Siden jeg liker å prøve å være litt kreativ så har jeg sydd 3 sengetrekk til babyen
størrelse 65x80cm

***


Her skal navnet hennes stå  - når vi får bestemt oss.

Søt lukking med rosa silkebånd

***


Enkelt og søtt.

***
9 uker til termin i dag, men jeg lever etter tanken om at 
GODT MED ALT MAN ER FERDIG MED.
Alt blir tyngre på slutten (har jeg blitt fortalt) og da er det mye bedre å bruke tid 
på seg selv og samboeren <3
Passer utmerket at jeg fikk gavekort på fotmassasje til bursdagen min :)


Ønsker alle en fin kveld :)
Elin

5 kommentarer:

  1. Så koselige sengesett til den lille. Det er vel en fin tid som du bare må nyte - så lenge du føler deg frisk og rask:) Det blir forandring - det er sikkert. Men du så koselig. Kunne nok kommet med mange råd, men det har du ganske sikkert fått allerede. Og så vil man helst finne ut av ting selv. Lykke til videre i svangerskapet. Hørtes deilig ut med fotmassasje.
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  2. Det er helt sant at det er godt for alt som er unnagjort.
    Bare ni uker igjen til dere får en ny "sjef" i huset!
    Men det blir jo en søt liten sjef da, selv om hun nok kommer til å brøle litt innimellom.
    Det er gøy å ordne istand til den lille og sørge for at hun får alt hun trenger og mer til.
    Så kos deg med forberedelsene og gleden over hun som kommer snart.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Heisann. Først og fremst, gratulere med graviditeten, du får en deilig tid å se fram mot. Det er en god del år siden jeg var mor, men jeg husker det første året som bare kos med rolige dager. Lykke til med fødsel og baby.

    SvarSlett
  4. en spennende tid foran dere......og alle sånne tanker blir borte, når hun kommer og alt føles naturlig.
    så flott kommoden ble og du er kjempeflink å sy dynetrekk :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Så mange herlige sengesett du har ordnet. Her kommer nok den lille prinsessen til å sove godt ja :o) Og du, ikke bekymre deg, når hun kommer til verden håndterer du henne som om du aldri skulle ha gjort noe annet. Sliten blir du, men også det er naturlig. Veldig lurt å få gjort unna så mye som mulig før hun kommer, du blir nok helt sikkert oppslukt av andre ting en god stund framover :o) Herlig kveld til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett