søndag 16. mars 2014

Inspirasjon til farger- et tips relatert til barnerommet

Hei på dere

Jeg er i barnerom modus om dagen, og leter etter de perfekte fargene.
Jeg vil ikke ha et typisk rosa heller ikke et rom med masse figurer på tapeten.
For tapet ha vi tenkt å ha på 1 vegg. Eventuelt noen søte wallstickers.
Denne saueflokken er bare helt herlig. 
Rommet ellers er nok ikke helt det jeg ser etter.

Men når man trenger fargetips så er det et tips å bruke
Så søker du på den fargen du vil ha etterfulgt av "pallets"
Eks ""pink pallets"

Jeg har funnet noen fine kombinasjoner,
men hvem skal man velge??
Her liker jeg ikke så godt den første fargen.
 Men de fire andre er fine.

Her en klarere og sterkere farge palett.
Kanskje litt for voksen på barnerommet?!
Men den andre rosafargen var fin


Dette blir veldig sukkersøtt, men litt hadde vært fint 
og passe barnslig.

På veggene kunne jeg tenke meg en nøytral beige eller grå farge.
Fine alternativer de 2 siste på denne rekka.


Mulighetene er mange i fargeverdenen. 

Har kommet over noen fargerike tilslag til barnerommet
som ikke virker for glorete. Jeg tenker det er bedre å pynte med
farger enn å ha mye farge på veggene. 

Kommer nok flere barneromsinnlegg framover.
Det kjedelige er at jeg ikke får startet på oppussingen før 
leieboeren er ute av leiligheten. 

Men planen er å ha handlet inn alt vi trenger :)
Planleggingen er halve jobben.

Ønsker alle en fin søndag.
Elin


2 kommentarer:

  1. Blir spennende å følge med på hvordan det blir.
    Lurt med litt nøytrale vegger for da behøver man ikke
    pusse opp igjen så fort heller. Da vi bygde huset og skulle
    innrede rommene til gutta fikk de velge farge på tapeten sjøl,
    så lenge det ikke var en tapet man blir fort lei. Jeg gidder nemlig
    ikke å pusse opp så ofte... Er veggene nøytrale kan man jo heller
    bytte ut fargene på pynt og sengetøy etter hvert.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Ja det er morsomt å planlegge oppussing av barnerom,
    Kommer til å bli flott. Lykke til.
    Stilig det vognteppe. Så flott at de var ei som kunne strikke det til dere.
    Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett