lørdag 2. mars 2013

Før og etter- spisebord

Heisann.

Denne helgen så har vi fri fra oppussing i huset for å "pleie" kjærligheten med avslapping hjemme, sove i god seng en helg, ligge lenge om mårran, ut å spise på kvelden og en tur ut i skog og mark i morgen med pøler og bålkos. 

MEN hva er det jeg gjør, joda jeg finner ut i går kveld at jeg skal prøve meg på en aldri så liten testing av å "hvitevaske" spisestua. Dette er en teknikk som Tone gjorde meg oppmerksom på for noen uker siden. Jeg hadde egentlig tenkt til å male bordet og stolene med hvitmaling. Men dette virket mye mer lettvindt og det gir jo et helt annet uttrykk. 

Utgangspunktet er en svamp(jeg brukte en litt stor svamp som egentlig fulgte med i et decopage sett jeg kjøpte), et håndkle og like deler vann og maling.
På 6 stoler og ett bord brukte jeg 1dl med vann og 3 ss med maling x2

Dette var utgangspunktet. Her ser dere allerede forskjellen.
På mitt underlag ble malingen gråaktig og fikk nesten en drivved beis effekt.



Nå så ser spisestua slik ut. 
Etter at jeg har tatt svampen over og tørket etter med et håndkle.
Da får du en veldig fin mattene effekt på treverket.




Ble veldig fornøyd, sååå mye bedre enn det det var.
Jeg liker jo ikke trehvitt for alt i verden!

Nå skal vi en kjapp tur på butikken før vi reiser på Lillehammers beste resturant og spiser kinamat :)

Ønsker alle en fin lørdagkveld.

Inspirasjon fra Elin.



6 kommentarer:

  1. Så fint det blei, knallstilig:)
    Fin lørdag til deg:)
    Klems Evelyn:)

    SvarSlett
  2. Kjempefint! Ligner i grunn litt på vår spisestue med det nye - den er såpevasket eik. Veldig fornøyd.
    Kos deg med "slapp-av-helg"!
    Ingrid

    SvarSlett
  3. Så utrolig fint resultat det ble!

    Ha en fin lørdagskveld. Hilsen Lottemora

    SvarSlett
  4. det blir en helt utrolig effekt og så lettvint :-)

    Bra jobbet!
    Kos deg med kjærestehelg :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Det ble kjempelekkert :)

    Slik kan det gå når krestiviten bobler over - hi hi

    Håper du og kljæresten likevel har en flott helg og koser dere.

    Klem Monica

    SvarSlett
  6. Kjempe lekkert, her ska spisestua pusses og beises i drivved =D
    Er ikke så lett å få gjort med en liten aktiv 1åring som er over alt hehe.
    Har du pusset ned stolene først og så hvitvasket?

    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett