tirsdag 5. februar 2013

Plan for gangen

Hei.

Vi har en lang gang i huset som nå er trehvit.
I enden av gangen ser du døra inn til et lite toalett,
 til høyre i bildet er inn til badet og til venstre er døren inn til soverommet.
Helt fremst i bilde er døren inn til kjøkkenet på venstre side og yttergangen til høyre.

Vi har tenkt til å male gangen i fargen delikat fra Jotun. (2004-Y50R)
Håper den ikke blir for mørk til dette rommet, hvis det blir tilfelle får vi bare ha i litt hvit :)


Det er også en trapp i gangen ned til kjeller etasjen.
Her kommer det antageligvis en varmepumpe under vinduet.
 Muren vil jeg ha hvit og resten i "delikat"'

Her skal det også henges opp en ny lampe. 
Muligens denne her:
Jotex Sølv TINGELING HEART taklampe
Vil ha en litt lang lampe i trappeoppgangen. Men er redd denne kanskje vil lage mye lyd om vi skal ha varmepumpe på veggen der.


Nedenfra og opp.
Speilet, hatthylla og lampene skal vekk fra veggen.
Døra inn til kjøkkenet skal bort.

I stedenfor vil jeg ha den hvite skjenken våres der.

I alt så skal dette gjøres:
-pusse karmene som er lakkert (påbegynt)
- kvistlakke kvistene
-grunne og male veggene
-male lister og karmer
-male taket
- ny lampe i trappa og i taket
- på sikt skal også trappa pusses og males men det stresser vi ikke med.

Ser fram til fortsettelsen av oppussingen :)

Inspirasjon fra Elin

5 kommentarer:

  1. Kjære Elin! Jeg vet at dette blir mye arbeid, for vi har maken trapp og panel som er malt i en hvitfarge. Et lite tips når det gjelder kvistlakk; Husk at det finnes grunning med kvistlakk i nå, så da slipper du unna den runden ihvertfall. Dette blir sikkert utrolig fint Elin! Masse lykke til med prosjektet!

    Stor klem fra Anne :)

    SvarSlett
  2. jeg ser godt på bildene av den gulnet panelen....grøss!
    men jeg vet det kommer ikke til å kjennes igjen ....når det blir malt :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Ja det er mye jobb.
    Men det kommer til å bli flott.
    Ha ei fortsatt riktig god uke :)

    SvarSlett
  4. Hei på deg Elin:)
    Tusen tusen takk for kommentar hos meg, og så kjekt at du vil følga meg vidare, eg blir så glad:)
    Og så gøy for då fant eg jo bloggen din og:). Eg legg meg til som følgar hos deg og:)
    Så spennande med alle oppussingsprosjekta, mykje arbeid men gøy og, og iallefall når det er ferdig:). Hihi..
    Og du, eg har nett sett på den Delikat fargen, og syns den er sååå fin. Eg har lyst og mala stova i den, men trur eg må roa meg ned no..hahaha...Har nett pussa opp gangen vår i fargen Marrakesh...Eg og var luren på om den blei for mørk, men eg diggar fargen:)
    Fin kveld til deg:)
    Helsing Evelyn:)

    SvarSlett
  5. Hei Elin ! Så innmari kos,at dere har kjøpt hus !!! Blir spennende å følge med,her inne nå !!! Mye arbeid for dere,ser jeg.....men det er jo så morsomt,og når man liker det man driver med,så er det jo ikke så farlig likevel :) Blir nok veldig fint til slutt,skal du se ! Syns den lampen var nydelig,som du vil ha i trappen,får håpe den ikke jamrer seg,pga varmepumpen......heheeee :) Skjønner veldig godt,at dere velger å male frontene på kj.innredningen selv,der er det nok mye å spare !!! Dere har helt sikkert nok av ting,å bruke penger på,en tid fremover...... :) Men nå må du ikke slite deg helt ut,da.........husk og kose dere,innimellom......oppussingsøktene ! Og ikke sov på luftmadrass......ikke bra !!!!

    SvarSlett