lørdag 30. juni 2012

Nålepute og trådsnelle glass

Hei på dere.

I dag venter vi middagsgjester så jeg har startet å dekke bordet, det er så gøy! :) Men det er ikke det jeg skal vise dere nå. Jeg ble inspirert av Janne til å lage en nålpute. Det har jeg ikke fra før og jeg synes de Janne hadde laget var så fine. Så ettersom jeg syr litt om dagen så pleier jeg å legge nålene ved siden av symaskinen og vips så faller de på golvet ettersom jeg skumper borti og roter på sy plassen min. 

Jeg brukte litt tid på å finne ut hvor store sirkler jeg skulle bruke, men jeg fikk da noe som passet sånn ca til slutt! :)



Framgangsmåte:
#1 Sydde først "opp-og-ned" sting (vet nå ikke hva det heter det jeg gjorde), snurpet sammen og puttet vatt inni. Sydde noen sting på tvers slik at stingene ikke skulle sprette opp igjen. 
#2 Limte denne ballen jeg fikk på et syltetøylokk.
#3 Klippet ut en enda større sirkel ca 25cm diameter og la over ballen, stammet til med et lille blondebånd. #4 Festet båndet med en øredobb :)

Det praktiske er jo at du kan ha annet sytilbehør i glasset :)

Ønsker alle en god lørdag !

Inspirasjon fra Elin

1 kommentar:

  1. Sååå nydelig det ble - lekker farge på båndet!
    De nåleputeglassene er helt supre å ha ved siden av symaskinen:)
    Takk for link!:)
    Ha en nydelig dag med dine gjester!
    Klem fra Janne

    SvarSlett